Friday, June 29, 2007

Brussels - Bryssel

Nici nu am apucat sa ma bucur de linistitele plaiuri friglandeze, ca a trebuit sa plec iar. Destinatia: marele oras european Bruxel (oare asa se zice pe romaneste?). In primele ore am fost pierdut ca e un oras intortocheat, dar in cele din urma mi-am gasit drumul. Si e plin de mici dealuri, nu e de bicicleta. In plus inchiriatul unei biciclete costa 10€ (fata de 3€ in Stockholm) pe zi si arata si mai de oras ca alea din Stockholm. Adica mai nasol as zice. Avand experienta din zilele anterioare, frica de omul negru a fost mult mai mica, desi nu m-am bucurat de ignoranta de care am avut parte in Paris acum multi ani.
Desi in brosura pentru tinerii turisti scrie ca poti fi cat de ciudat vrei, asta fiind orasu ciudatilor, cred ca nu au vazut Frigland. Eu am aratat exact normal cum arat de obicei cu tricoul cu Iron Maiden... ignoring not possible. Am fost unic in marele sat european, de aia toti faceau semnu ghiavolului catre mine si incercau sa-mi vanda iarba.

Statuie ciudata in fata institutiilor europene.









Sf Mihai









Atomium
Trebuia sa aiba si ei ceva al lor, asa ca au asta, dupa o poveste asemanatoare cu cea a turnului Eiffel.









Mini-Europe
Daca nu stiati, in satu asta au inceput mai demult sa faca un mini parc cu unele din cele mai cunoscute chestii din UE. E foarte fain, chiar si pentru adulti, copiii se simt ca in rai. Plin de miniaturi, jucarele, masinute si trenulete care misca, vulcan care fumega, Ariane Rocket care decoleaza (5m), etc etc. Interesant loc si am invatat multe despre UE in general si despre fiecare tara in particular; nu am pus toate pozele, recomand vizitarea locului.









Vikingu mi se pare foarte semnificativ :)









Frigland are si un castel undeva, inca nu l-am descoperit.









Paris si Bruxel












Pe asta va las sa o ghiciti voi.


















Vezuviu









Teoretic si practic suntem în, practic nu vad nimic decat iarba. S-a legalizat dupa ce am plecat?
Update 23/07/2007: am auzit ca au pus Palatul Mogosoaia acolo, nu stiu daca e adevarat; deci, poate ca nu mai arata asa.









Spirit of Europe









Sat viking in care, zic ei, stateau 1500 de oameni.









Parc du Cinquantenaire









Comisia Europeana









In brosura pentru tineri turisti mai scrie ca e un oras urat, dar ei il iubesc si traiesc in el. Aici se poate vedea de ce...







































Am intalnit un concetatean, asa ca am petrecut ultima seara in stilul finlandez. Imaginati-va voi cum :)









Am incercat si o vedere din avion, dar e cam neclara. Oricum se vede Atomium.









Cu asta basta, sper ca am incheiat luna iunie (kesäkuu in friglandeza, adica luna de vara) in care numai vara nu a fost. Abia s-au terminat ploile si frigul, de azi sper sa putem iesi iar pe malul lacului la bere (ieftina).

Bagă la spânzurătoare :)

3 comments:

Traian Brad said...

Care-o zâs că îi urât la Bruxelles că-l scuip?

Concetăţean zici? Poi măi sughi bughi, fin-ii îţi sunt concetăţeni mai nou? Chiar credeam că ai dat peste un rumân şi v-aţi beut minţile într-o crijmă de dorul ţărişoarei dragi (România)

Pune şi tu pozele pe blog mai mari mă.

Noroc,

Anonymous said...

Ma, iarba aia trebuia pusa la Ungaria ca la aia e puszta cat vezi cu ochii. Numa ca astia de la Bruxel probabil ca inca mai cred ca Romania e tara lui Dracula, are capitala la Budapest si e toata numai puszta. Ma mir ca nu au pus si un vampir acolo sau un castel bantuit, ceva.

Wolfdance said...

Ce va reprezenta România la Mini-Europe: Palatul Mogoşoaia. Cred că acum muncesc de zor să-l facă. Nu mi se pare aşa reprezentativ, dar cine sunt eu să-mi dau cu părerea?

Traian: ei au zis că e urât, ei care locuiesc în el.